czwartek, 13 września 2012

Kaszowiec

Pewnie zastanawiacie się co to takiego? :)
Kaszowiec to nic innego jak ciasto z kaszą manną. A w zasadzie nawet nie ciasto tylko herbatniki przełożone masą z kaszy manny. Banalnie proste, ale jakie smaczne! Jak dla mnie najlepsze na kolejny dzień, i jeszcze następny...a jeszcze później pewnie byłby jeszcze lepszy, ale już został zjedzony co do ostatniego okruszka.
Link do przepisu znalazłam na jakimś blogu i nie zawahałam się go użyć. Jest szybki w wykonaniu, pyszny i nie trzeba nic piec - po prostu robi się samo :)

Oryginalny przepis znajdziecie tutaj
http://www.ewa-wachowicz.pl/ciasto-z-kasza-manna-id195.html

Składniki:
litr mleka
200 gr masła
herbatniki (ja zużyłam ok. 50 sztuk)
szklanka cukru
szklanka kaszy manny
3 łyżki kakao
polewa czekoladowa - gotowa lub zrobiona samodzielnie


Na dnie blaszki układamy herbatniki


W garnku gotujemy mleko z margaryną i cukrem, dodajemy też kakao


Kiedy całość się zagotuje dodajemy kaszkę i gotujemy około 3 minuty na małym ogniu.


Masę od razu rozkładamy na herbatnikach, a na górze układam kolejną warstwę.


Na koniec polewa czekoladowa, trochę czasu na ostygnięcie...


...i gotowe!


Kakaowa kasza manna smakuje całkiem dobrze :)
Smacznego!

8 komentarzy: