czwartek, 11 października 2012

Czekoladowe ciasto w 5 minut

Co zrobić, kiedy człowieka najdzie ochota na coś słodkiego, samopoczucie kiepskie, wszystko boli, w szafkach pustki, nie ma jak pójść do sklepu, a Mąż daleko?
Szybka orientacja w terenie i...
Tak! Wszystkie składniki dostępne, więc do dzieła!

  • 4 łyżki mąki 
  • 4 łyżki cukru 
  • 2 łyżki kakao
  • 1 jajko 
  • 3-4 łłyżki mleka 
  • 2-3 łyżki oleju 
  • miseczka lub kubek 
  • mikrofalówka 
Mieszamy wszystkie sypkie składniki. Dodajemy jajko, następnie mleko i olej i wszystko dokładnie mieszamy. 
Takę masę przekładamy do delikatnie natłuszczonego naczynia (można dodać dżem, wiórki kokosowe, orzechy, kawałki czekolady (choć jeśli byłaby pod ręką czekolada to nie było by problemu z zaspokojeniem ochoty na coś słodkiego :) 



i wkładamy do mikrofalówki na 3 minuty - najwyższa moc i otrzymujemy





Znalazłam ten przepis parę lat temu za biednych studenckich czasów i jakoś dzisiaj sobie o nim przypomniałam. Nie jest to "ciasto" najwyższych lotów, ale jest szybkie, czekoladowe i sprawdza się w ekstremalnych sytuacjach :)


19 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smacznie :)

    http://sarenkowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprytne, ale znając siebie wykręciłabym numer do cukierni...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś kolega raczył mnie podobnym ciastem jeszcze za czasów akademikowych :) To jest świetny przepis! Ja takie najprostsze lubię najbardziej.

    A to serducho, to jak zrobiłaś na cieście? Odgapię przy kolejnej okazji :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Studenci łączcie się! :)
      Serducho, któremu daleko do ideału, to wycięty z kartki papieru jednorazowy szablon :D

      Usuń
    2. No to masz jak w banku, że przy następnej okazji i u mnie szablon pójdzie w ruch! :)

      Usuń
  4. Co za genialny przepis! Nieoczekiwanie psiapsióła wpada na ploty, nie ma nic słodkiego, chwila moment i wyczarowujesz ciacho! Super, zapisuję to sobie na takie okazje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo szybki i choć daleko mu do ideału to daje radę :)

      Usuń
  5. O jaaaa w życiu o czymś takim nie słyszałam :P kiedys wypróbuję jak najdzie mnie ochote na słodkie :P

    OdpowiedzUsuń
  6. też je robię, jak w domu nie ma nic słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kurczę, nie mam mikrofalówki w studenckim mieszkaniu:/

    OdpowiedzUsuń