środa, 7 listopada 2012

Niby nic, a jednak

Niech Was nie zmyli tytuł, to będzie wpis kulinarny :)
Ciasto, które już dawno miało się tu pojawić, a swoją premierę ma dopiero dzisiaj
Nazywa się NIC. Ciasto nic.
Ja mówię na nie niby nic, a jednak :)



Składniki:

  • 3 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 plaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 0,5 szklanki oleju
  • 1 łyżka kakao
  • 3 jablka
  • bakalie (według uznania - u mnie tylko orzechu włoskie, można sparzyć wrzątkiem, żeby zmiękły) 

Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę, następnie dodajemy proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną.


Wlewamy olej i dalej ucieramy. Do masy dodajemy kakao i mąkę.


Jabłka obieramy, kroimy w kostkę i dodajemy do masy. Następnie wrzucamy bakalie, co kto lubi :)
Wszystko razem mieszamy i wykładamy na posmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą blaszkę.


Pieczemy około 45 minut w temperaturze 180 stopni.

Jeżeli lubicie takie jesienne smaki (orzechy i jabłka mmmm), to zapraszam do pieczenia!


20 komentarzy:

  1. Zanotuję do swojego zeszytu kulinarnego:D
    może się kiedyś przyda.. :)
    http://sarenkowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Ciasto jest banalnie proste w przygotowaniu, a przy tym pyszne!

      Usuń
  2. Mmmmm, pycha, ale narobiłaś mi smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wracam po całym dniu pracy, jestem padnięta, głodna i mam ochotę na coś pysznego! Ten wpis to wielkie kuszenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. I znowu mi smaka narobiłaś, muszę zrobić w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykonanie zajmuje naprawdę chwilkę, więc polecam :)

      Usuń
  5. Wolę jeść, piec nie umiem...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dopiero się uczę, stąd same nieskomplikowane przepisy :)
    A jeść to chyba każdy lubi! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś mój dzień jako przykładnej żony i pani domu :-)Właśnie przyjechały do mnie wszystkie potrzebne składniki i zabieram się do robienia Twojego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Koniecznie daj znać czy Wam smakowało :)

      Usuń
    2. Wyszedł i smakuje :-) Tyle, że przepis trochę spersonalizowałam :-) Minimalna ilość cukru, za to dużo skórki pomarańczowej. Dzięki za recepturę :-)

      Usuń
  8. ślinka mi cieknie:D
    a dlaczego 'ciasto nic'?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo składniki takie nijakie, żadnych mas, budyniu, smarowańców, przekładańców :) Takie coś z niczego :)

      Usuń
  9. Genialne w swojej prostocie! A niedawno zrobiłam to z mikrofalówki, tylko bez kakao - było super! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto wygląda bardzo smakowicie! Chyba wypróbuję :)

    Pozdrawiam
    w wolnej chwili zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń